Instellen elektronisch bestellen in ENK
Door u zelf te regelen
- Geef bij de leverancier aan dat u gebruik wilt gaan maken van Elektronisch bestellen per mail.
Instellen in ENK
- Ga naar Programma -> Instellingen -> Bedrijfsgegevens. Vul hier het eigen GLN nummer in.
- Vul minimaal het Adres, Postcode, Plaats, Telefoon en E-mail adres in.
- Ga naar Basisgegevens -> Leveranciers en selecteer de leverancier of maak deze eerst aan.
- Indien uw ENK beschikt over de module Bedrijven (FN), vul dan stappen 1 t/m 3 ook in onder Basisgegevens, Basistabellen Administratie, Bedrijven
- Vul bij het tabblad Algemeen het GLN nummer in welke u van de leverancier heeft ontvangen.
- Ga naar het tabblad Bestellen.
- Kies bij 'Bestel berichttype' voor 'Sales005(XML)'.
- Vul de volgende gegevens in:
- GLN: 8714253082172
- Vul bij het tabblad bestellen 'uw debiteurennr' in
- Per Email = bestel@osec.nl
Let op! Omdat dit per mail verzonden wordt krijgt u geen orderbevestiging in ENK.
De bestelling krijgt de status 'Verzonden' en is verzonden per mail.
Afhaalorders
Bij de leverancier kunt u ook gebruik maken van afhaalorders. U kunt in de bestelling kiezen voor 'Afhalen'. Hiervoor dient u op het tabblad 'Leveranciers/Adressen' een record aan te maken.
- Adresnr: 900
- Omschrijving: Osec Purmerend
- GLN: 8714253082172
- NAW vullen met: Netwerk 120, 1446 WR Purmerend
Bij het verzenden van de bestelling dient u te kiezen voor de optie 'Gebruik adresnr' en selecteer hier het adresnummer 900 van de afhaallocatie.