Osec

Bestellen per Email maakt het mogelijk om via de email een digitale bestelling te plaatsen bij de leverancier. Mogelijke berichttypes zijn ICM, Insbouw003 of Sales005.

Instellen elektronisch bestellen in ENK

Door u zelf te regelen

  1. Geef bij de leverancier aan dat u gebruik wilt gaan maken van Elektronisch bestellen per mail.

 

Instellen in ENK

  1. Ga naar Programma -> Instellingen -> Bedrijfsgegevens. Vul hier het eigen GLN nummer in. 
  2. Vul minimaal het Adres, Postcode, Plaats, Telefoon en E-mail adres in. 
  3. Ga naar Basisgegevens -> Leveranciers en selecteer de leverancier of maak deze eerst aan. 
  4. Indien uw ENK beschikt over de module Bedrijven (FN), vul dan stappen 1 t/m 3 ook in onder Basisgegevens, Basistabellen Administratie, Bedrijven
  5. Vul bij het tabblad Algemeen het GLN nummer in welke u van de leverancier heeft ontvangen. 
  6. Ga naar het tabblad Bestellen. 
  7. Kies bij 'Bestel berichttype' voor 'Sales005(XML)'.
  8. Vul de volgende gegevens in: 
    • GLN: 8714253082172
    • Vul bij het tabblad bestellen 'uw debiteurennr' in
    • Per Email = bestel@osec.nl

Let op! Omdat dit per mail verzonden wordt krijgt u geen orderbevestiging in ENK. 
De bestelling krijgt de status 'Verzonden' en is verzonden per mail.

 

Afhaalorders

Bij de leverancier kunt u ook gebruik maken van afhaalorders. U kunt in de bestelling kiezen voor 'Afhalen'. Hiervoor dient u op het tabblad 'Leveranciers/Adressen' een record aan te maken. 

  • Adresnr: 900
  • Omschrijving: Osec Purmerend
  • GLN: 8714253082172
  • NAW vullen met: Netwerk 120, 1446 WR Purmerend

Bij het verzenden van de bestelling dient u te kiezen voor de optie 'Gebruik adresnr' en selecteer hier het adresnummer 900 van de afhaallocatie.