Egmond, Van

MessageService maakt het mogelijk om de bestelling die je aanmaakt in ENK direct versturen naar de leverancier. Dit zonder tussenkomst van Externe programma's. Ook het ontvangen van orderbevestigingen en facturen is mogelijk bij de meeste leveranciers.

Vanaf ENK versie 5.3.18.144

Door u zelf te regelen

  1. Indien u nog niet beschikt over  een eigen GLN-code dient u die eerst aan te vragen. 
    Meer informatie hierover vindt u via deze link.
    (Zonder deze GLN-code is bestellen via MessageService niet mogelijk).
  2. Neem contact op met de leverancier om gebruik te maken van MessageService.
    Geef uw eigen GLN nummer door aan de leverancier.
    U ontvangt van de leverancier uw inloggegevens en de GLN-code.

 

Instellen in ENK

  1. Ga naar Programma -> Instellingen -> Bedrijfsgegevens. Vul hier het eigen GLN nummer in. 
  2. Vul minimaal het Adres, Postcode, Plaats, Telefoon en E-mail adres in. 
  3. Ga naar Basisgegevens -> Leveranciers en selecteer de leverancier of maak deze eerst aan. 
  4. Indien uw ENK beschikt over de module Bedrijven (FN), vul dan stappen 1 t/m 3 ook in onder Basisgegevens, Basistabellen Administratie, Bedrijven
  5. Vul bij het tabblad Algemeen het GLN nummer in welke u van de leverancier heeft ontvangen. 
  6. Ga naar het tabblad Bestellen. 
  7. Kies bij 'Bestel berichttype' voor 'Insbouw003(XML)'.
  8. Maak op het tabblad Leverancier/Gebruikers een nieuwe regel met de volgende gegevens
    Gebruiker: Laat deze leeg of maak deze leeg.
    Debiteurnummer: vul hier uw debiteurnummer in.
    Loginnaam: Vul hier in de inlognaam die u van de leverancier heeft ontvangen.
    Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in dat u van de leverancier heeft ontvangen.
    Soort Login: Kies hier voor 'MessageService'.
    Overige velden laat u leeg.

 

Orderbevestiging instellen

De orderbevestiging wordt na het exporteren van de bestelling direct getoond.