Vanaf ENK versie 5.3.18.144
Door u zelf te regelen
- Indien u nog niet beschikt over een eigen GLN-code dient u die eerst aan te vragen.
Meer informatie hierover vindt u via deze link.
(Zonder deze GLN-code is bestellen via MessageService niet mogelijk).
- Neem contact op met de leverancier om gebruik te maken van MessageService.
Geef uw eigen GLN nummer door aan de leverancier.
U ontvangt van de leverancier uw inloggegevens en de GLN-code.
Instellen in ENK
- Ga naar Programma -> Instellingen -> Bedrijfsgegevens. Vul hier het eigen GLN nummer in.
- Vul minimaal het Adres, Postcode, Plaats, Telefoon en E-mail adres in.
- Ga naar Basisgegevens -> Leveranciers en selecteer de leverancier of maak deze eerst aan.
- Indien uw ENK beschikt over de module Bedrijven (FN), vul dan stappen 1 t/m 3 ook in onder Basisgegevens, Basistabellen Administratie, Bedrijven
- Vul bij het tabblad Algemeen het GLN nummer in welke u van de leverancier heeft ontvangen.
- Ga naar het tabblad Bestellen.
- Kies bij 'Bestel berichttype' voor 'Sales005(XML)'.
- Maak op het tabblad Leverancier/Gebruikers een nieuwe regel met de volgende gegevens
Gebruiker: Laat deze leeg of maak deze leeg.
Debiteurnummer: vul hier uw debiteurnummer in.
Loginnaam: Vul hier in de inlognaam die u van de leverancier heeft ontvangen.
Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in dat u van de leverancier heeft ontvangen.
Soort Login: Kies hier voor 'MessageService'.
Overige velden laat u leeg.
Orderbevestiging instellen
Op dit moment ondersteund de leverancier geen orderbevestiging.
Afhaalorders
U kunt in de bestelling kiezen voor 'Afhalen'. Hiervoor dient u onder de leverancier op het tabblad 'Leverancier/Adressen' een nieuwe regel aan te maken.
- Vul bij Adresnr: 900
- GLN: 8712423025523
- Vul de adres gegevens van H&K in.
Bij het exporteren van de bestelling dient u te kiezen voor adresnr en selecteer dan nummer 900.
H&K heeft uw vestiging in het systeem staan waar u de afhaalorder kunt afhalen. Dit kunt u niet per bestelling opgeven.