Interfilter

Bestellen per Email maakt het mogelijk om via de email een digitale bestelling te plaatsen bij de leverancier. Mogelijke berichttypes zijn ICM, Insbouw003 of Sales005.

Instellen elektronisch bestellen in ENK

Door jezelf te regelen

  1. Geef bij de leverancier aan dat je gebruik wilt gaan maken van Elektronisch bestellen per mail.

Instellen in ENK

  1. Ga naar Programma -> Instellingen -> Bedrijfsgegevens. Vul hier het eigen GLN nummer in. 
  2. Vul minimaal het Adres, Postcode, Plaats, Telefoon en E-mail adres in.
  3. Indien uw ENK beschikt over de module Bedrijven (FN), vul dan stappen 1 t/m 2 ook in onder Basisgegevens, Basistabellen Administratie, Bedrijven.
  4. Ga in ENK Software naar Basisgegevens > Leveranciers en selecteer de leverancier of maak deze aan als dit nog niet gedaan is.
  5. Vul op het tabblad 'Bestellen' de volgende gegevens in: 
    • Uw debiteurnr = Het debiteurennummer dat je bij de leverancier hebt
    • Bestel berichttype = SALES005 (XML)
    • Per Email = edbic-prod@nl.compacer.net
    • Tabblad Algemeen GLN = 8714253082073

Let op! Omdat dit per mail verzonden wordt krijg je geen orderbevestiging in ENK. 
De bestelling krijgt de status 'Verzonden' en is verzonden per mail.